LK Systems är ledande i Norden inom lösningar för värme- och tappvattensystem samt kulvert. Våra system är enkla att installera och i vår prefabriceringsanläggning tillverkar vi även skräddarsydda system som ytterligare förenklar installationen.
LK Armatur är en ledande ventil- och systemtillverkare i Europa med en årlig produktion av miljontals ventiler för den globala VVS-marknaden. Våra lösningar baseras på en helhetssyn om hur ventiler, styrenheter, komponenter och prefabricerade produkter fungerar ihop.
LK Pex är en innovativ tillverkare av plaströr med hög kvalitet till VVS-industrin. Vår kärna är den effektiva och högteknologiska produktionen av förnätade PE-Xa-rör med en unik kombination av böjlighet och trycktålighet.
LK är en familjeägd koncern som verkar internationellt inom VVS-branschen. Vi är marknadsledande i Sverige samt har en ökande försäljning av produkter, system och lösningar i Norden, Europa och USA.
Nedan finner du svaren på de vanligaste frågorna gällande golvvärme och vattenfelsbrytare LK CubicSecure. Finner du inte svar på just din fråga är du varmt välkommen att kontakta något av våra regionkontor.
Behöver min mobil vara kopplad till samma nätverk som CubicSecure ska kopplas?
Nej, det behöver den inte vara men din mobil måste ha 2,4 GHz wifi aktiverat för att appen ska kunna ansluta till CubicSecure under installationen.
CubicSecure har tappat wifi
Tryck en gång på Connect-knappen, enheten bör återansluta. Om Connect börjar blinka vitt så har enheten tappat inloggningsuppgifterna. Använd funktionen Uppdatera wifi i MyLK-appen för att lägga in dina wifiuppgifer igen. Du använder även denna funktion om du vill byta wifi som enheten är kopplad mot.
CubicSecure piper ett långt pip
Larmsignalen indikerar ett pågående läckage. Tryck en gång på WATER ON/OFF för att kvittera larmet.
Utför en kontroll av rören och åtgärda läckan När läckan åtgärdats, tryck en gång till på WATER ON/OFF. CubicSecure slår på vattnet igen.
Finns det stöd för Home Assistant, Google Home, Apple Homekit och Homey?
CubicSecure har i dagsläget inte stöd för andra lösningar än MyLK för att använda produkten uppkopplad. Framöver kommer stöd för ytterligare lösningar, planeringen just nu är stöd för Google Home, Apple Homekit och Homey.
Går det att koppla CubicSecure till hemlarm?
För tillfälle stödjer vi inte den här funktionen.
Går det att koppla en CubicSecure mot två olika inloggningskonton?
Inte just nu, kommer under 2023
Hur kan jag göra en wifi-återställning?
Det är möjligt att återställa WiFi-inställningarna, dra ut strömmen, sätt tillbaka kontakten och när första led:n tänds gör ett kort enkelt tryck på CONNECT-knappen. Om CONNECT led:n lyser rött räcker det att trycka en gång på CONNECT-knappen. Ofta kan man åtgärda eventuella anslutningsproblem med bara en WiFi-återställning i stället för en fabriksåterställning.
Hur kopplar jag upp min CubicSecure?
Se instruktionsfilmen nedan.
Videos
Hur vet jag om jag har 2,4 eller 5 GHz WiFi?
Alla moderna routrar/accesspunkter har både 2,4 och 5 GHz wifi. Som standard är både 2,4 och 5 GHz är aktiverat men det kan skilja mellan olika fabrikat. För att kontrollera om du har 2.4 GHz wifi, stäng av 5 GHz på din mobil (om det är möjligt) och se om du fortfarande kan se ditt wifi. Alternativt gå in på inställningarna för din router/accesspunkt (om du är osäker på hur du gör detta se bruksanvisningen för din enheter eller kontakta din återförsäljare eller leverantör av routern, accesspunkt eller internet).
Jag kan inte koppla upp min CubicSecure mot WiFi.
Visar 10 / 21
För att göra övergången så smidig som möjligt för dig och alla våra användare, har vi vidtagit åtgärder för att minimera eventuella besvär.
Varför gör vi denna förändring?
Förändringen syftar till att öka säkerheten för ditt konto och förhindra obehörig åtkomst, samtidigt ger det en möjlighet att erbjuda mer anpassade funktioner och bättre supportmöjlighet för appen
Hur kommer detta påverka dig?
Enligt vårt register är ditt konto skapat via socialinloggning, om du fortfarande använder det kontot för din primära inloggning kommer du behöva skapa ett nytt konto och migrera din fastighet och dina uppkopplade produkter till det nya kontot för att fortsätta använda våra tjänster. Om du har frågor eller stöter på några problem under processen, är vårt supportteam redo att hjälpa dig.
I länken nedan kan du hitta en steg för steg PDF-guide.
Instruktionsguide_Överlämning av fastighet i MyLK appTack för ditt tålamod och förståelse när vi genomför denna viktiga uppgradering!
Om du har några frågor eller behöver assistans, tveka inte att kontakta vårt supportteam på eftermarknad@lksystems.se. Vi är här för att hjälpa till och se till att övergången blir så smidig som möjligt för dig.